1393-12-27 11:03
3274
5
12077
دلواپسان نامتجانس !

مدعیان تازه به دوران رسیده فرهنگ ایثار و شهادت در گرگان!

دلواپسان امروز زیرگذر میدان معلم چرا سالهای گذشته سکوت کرده و وقتی پل روگذر دور میدان ترمینال که پیشنهاد شد بنام سرداران شهید استان بشود سکوت کردند و از نامی که قبلا توسط برخی اعضای شورا بر آن نهاده شده بود حمایت کردند .

به گزارش گلستان ما ؛ فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه ای مقدس است و این قداست نه در لغت و یا شعار بلکه درونمایه آن گذشت از داشته های اصلی و جان خویش بخاطر هدف والایی است که در عقاید یک گروه یا ملت نهفته است .

کشور ما ایران بعد از انقلاب اسلامی سال 57 از طرف دشمنان و مخالفان داخلی و خارجی تحت فشار قرار گرفت و هشت سال جنگ نابرابر با خصم بعثی که در این نبرد دنیا را نمایندگی می کرد ، ثمره اش بیش از 200 هزار شهد و هزاران جانباز دست و پا قطع شده ، اسیر و معلولان آلوده به مواد شیمیایی بود.

در این میان بود که فرهنگ ایثار و شهادت در ساختارهای جمهوری اسلامی شکل گرفت و نهادهایی در خصوص حمایت از خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شکل گرفت که هر کدام کارکردهایی در این زمینه دارند چه اینکه ادارات و نهادها نیز بنا به وظیفه فرهنگی و دینی خود گاها در این مقولات ورود پیدا می کنند.

اما بعضا شاهدیم که فرهنگ ایثار و شهادت چون در نزد مسئولان نظام بسیار مهم و حیاتی است مورد تاراج و سوء استفاده مغرضین و سودجویان قرار می گیرد و به انحاء مختلف سعی می کنند تا به خواسته خود از رهکذر این فرهنگ برسند .

در سالهای گذشته و از ابتدای روی کار آمدن سایت گلستان ما در استان گلستان که مبنای خود را حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت گذاشت و بارها از مسئولان و مدیران شهری و استانی در این زمینه انتقاد کرد متاسفانه در این زمینه بجر همکاری محدود برخی رسانه های اصولگرا کاملا تنها بود .

حتما یادتان نرفته بحرانی که برخی مدیران شهری وقت و اعضای شورای دوره سوم برای پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان در ناهارخوران ایجاد کردند و یا دفن هشت شهید گمنام در تپه نورالشهدا و مخالفت برخی مدیران وقت و در ادامه انتقادات به وضعیت المانها و مبلمان شهری گرگان که متناسب با ارزشهای فرهنگ ایثار و شهادت نیست ، بحث انتقاد به تغییر نامگذاری ها در گرگان مانند تغییر نام میدان مدرس به دانش ، بحث مهم نامگذاری معابر کوچه ها و خیابانهای شهر بنام شهدا که همه این موارد فقط و فقط درسایت گلستان ما بصورت جدی و پیگیرانه دنبال می شد.

آن موقع این دلواپسان امروز و تازه به دوران رسیده هایی که مدعی نامگذاری زیرگذر بنام شهید حتم لو شده اند کجا بودند و چرا صدایشان در نیامد ، چرا وقتی پل روگذر دور میدان ترمینال که پیشنهاد شد بنام سرداران شهید استان بشود سکوت کردند و از نامی که قبلا توسط برخی اعضای شورا بر آن نهاده شده بود حمایت کردند .

امیدواریم و استدعا داریم دوستان و مخالفین و منتقدین شهردار در هر کسوتی هستند فرهنگ ایثار وشهادت و جایگاه شهدا را سپر خود نکنند واگر هر نقدی به یکدیگر دارند مستقیم و بی واسطه به هم بگویند بالاخره مخالفین شورایی شهردار چون نماینده مردم هستند این حق را دارند از شهردار سوال کرده و یا وی را استیضاح کنند و رسانه ها و فعالان رسانه ای و فرهنگی نیز می توانند با قلم خود این موضوعات را نقد و بررسی کنند اما سوء استفاده از نام شهدا شان این عزیزان را پایین آورده و مقام والای آنها را به یک نزاع شخصی بی فایده تنزل می دهد .

دوستان عزیز هم زیاد دلواپس نباشند بالاخره مدیریت شهری گرگان بنا دارد در اینده نزدیک زیرگذرها و روگذرهای زیادی بسازد انشاء الله این حمایتها و دفاع خود از شهدا ، ناموس و شرف را برای نامگذاری آنها ذخیره کنید تا انشاء الله ذخیره آخرت همه ما شود.

در پایان شاید خواند این دو بیت شعر هم خالی از لطف نباشد:

ای آب ندیـده هــا و آبی شده هــا                   بی جبهه و جنگ انقلابی شده ها
مدیون شب حمله ی جــانبـــازانید                  ای بر سر سفره آفتابی شده هـا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

احسنت....

0
0
پاسخ
1393-12-27 08:05
معین

احسنت برادر عزیزمحرف دل ما رو زدی

0
0
پاسخ
1393-12-27 08:42
موافق

برادران گلستان ما ، چرا فکر می کنید فقط شما صاحب انقلاب و دفاع مقدسی. اصلا چرا آنقدر برای شهردار رگ می کشید؟ شما که تا دیروز شهردار را برای بی توجهی به ارزشها کتک رسانه ای می زدید. چی شد که امروز نام شهید رو گذاشتی کنار و همان شهردار دو روز پیش شده خط قرمزی. در جلسه دیروز شما با شهردار چه گذشت؟ راهرو به بقیه هم نشان بدید.

0
0
پاسخ
1393-12-27 09:09
محمد

عالییییییی بود!!!!!!!!!!

0
0
پاسخ
1393-12-27 12:23
علی اصغر طغرائی

بسم رب الشهدا سلام علیکم:شهادت هنر مردان خداست (امام خمینی(ره))خیابان شهدا ، میدان شهدا ، پل شهدا ، استادیوم شهدا چه زیباست .قلم زدن در فرهنگ ایثار و شهادت با خدا محوری و اخلاص باید باشد .بنده با صحبت هائی که در صحن شورای اسلامی داشتم مفصل گفتم اگر شهدا مظهر قدرتند چند نام از شهدا و آزادگان و جانبازان و سرداران شهید و در خیابان پنجم آذر اثری از شهدا یپنجم آذر هست ؟؟در کمیته نامگذاری بنده و آقای غفاری با دعوت رئیس کمیسیون فرهنگی دعوت شدیم و بحث مفصل با حضور رئیس کمسیون واعضای کمیته نامگذاری مطرح شد و نتیجه با اکثریت قاطع اولین پل روگذر به نام شهدا - وسرداران شهید وقندهاری عزیز تصویب شد و نامه رسمی بنیاد شهید گرگان که اولین پل روگذر بنام شهدا باشد رسما"به شورای اسلامی گرگان ارسال شد و با تماس با رئیس شورا اسلامی آقای گرزین داشتم ایشان قول دادند که در صحن مطرح و تصویب میکنم ولی متاسفانه تابحال مطرح و تصویب نشد راکد ماند شورای اسلامی باید در مقابل شهدا جوابگو باشد که چرا مصوبه کمیته را در صحن تصویب نکردند و هیچ تصمیمی نگرفتند ؟ بگذریم در شب افتتاح چه گذشت از استاندار و......که بموقع پیگیری خواهد شد که مسئولین و شورای اسلامی شهر کرکان در فضای نامگذاری فرهنگ ایثار وشهادت چه کردند ؟؟؟و ادعای همدلی وجدت دارند ودر مراسم شهدای آزاده استان شرکت نکردند ویا فرد آزاده بگوید من آزاده نیستم . افسوس....که از شهدا ابزاری استفاده میشود . واقعا"بیائیم دینمان را نسبت به شهدا در ابعاد مختلف عمل کنیم ضمنا"از کلیه مسئولین و پرسنل که پل روگذر و زیر گذزمعلم تلاش کردتد صمیمانه تشکر میکنم . خدایا مارا ازشفاعت شهدا برخوردار بفرما. فعلا"..... خدایا شهدارا هم نشین محمدوآل محمد قرار بده لبیک یا حسین (ع)

0
0
پاسخ
1393-12-27 21:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.